Kudy povede VRT?

15.02.2016 09:18

Trasa vysokorychlostní tratě (VRT) Praha – Brno se po aktualizaci PUR (Politika územního rozvoje) opět změnila. Původně měla do Kraje Vysočina vstupovat na Chotěbořsku, později na Leštinsku a nyní v podstatě kopíruje trasu dálnice D1. Tím se až trochu nebezpečně přibližuje na Ledečsko. Kudy má tedy VRT vést?  

„Trasa VRT se momentálně posuzuje ve dvou variantách – V7 a H4. Více pravděpodobná je momentálně druhá z nich. Obě trasy vedou z Prahy přes Benešov a jižně obkružují Vlašim. Pak se ale dělí. Zatímco trasa V7 se stáčí severněji, v Lokti překonává dálnici, překlene Želivskou přehradou a tunelem pod hřebenem Melechova se dostane ke Světlé nad Sázavou a dále na Havlíčkův Brod, trasa v H4 zůstává na jižní straně D1. Přes Čechtice a Želiv se dostává jižně od Humpolce, odkud míří dvěma oblouky do Jihlavy. Tu by měla obkroužit ze severu. S trasou V7 se potká u Velkého Beranova, kam se stáčí plánovaná trať z Havlíčkova Brodu.

Trasa V7 z Prahy do Brna měří zhruba 215 kilometrů, trasa H4 je pět kilometrů kratší. Tuto vzdálenost by nové moderní vlaky mohly urazit za necelou hodinu.“  -sv-

Zdroj:https://jihlava.idnes.cz/obce-na-vyocine-protestuji-petici-proti-vedeni-vysokorychlostni-trate-1ap-/jihlava-zpravy.aspx?c=A131223_144129_jihlava-zpravy_mv

—————

Zpět